«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
ختم آیه 35 سوره نور _ خواص آیه نور _ فواید آیه نور :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها

786

--

باید آن آیه یا ذکر را به عدد معین گفت تا اثر خاص خود را بگذارد. (نه کمتر نه بیشتر _ الله اعلم)

 

مشاهده آیه در سوره

۞ اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ

مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکَاةٍ فِیهَا مِصْبَاحٌ ۖ الْمِصْبَاحُ فِی زُجَاجَةٍ ۖ

الزُّجَاجَةُ کَأَنَّهَا کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ یُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبَارَکَةٍ زَیْتُونَةٍ

لَا شَرْقِیَّةٍ وَلَا غَرْبِیَّةٍ یَکَادُ زَیْتُهَا یُضِیءُ وَلَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نَارٌ ۚ نُورٌ عَلَىٰ نُورٍ ۗ

یَهْدِی اللَّهُ لِنُورِهِ مَنْ یَشَاءُ ۚ وَیَضْرِبُ اللَّهُ الْأَمْثَالَ لِلنَّاسِ ۗ

وَاللَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ عَلِیمٌ

 

( ابجد کبیر برابر است با :  13447  )

(اینم ختم از خودم  ولی نمی دونم نتیجه بده یا نه  :   39 روز،روزی 336 مرتبه + روزچهلم، 343 مرتبه که جمعا بشه 13447)

مشاهده آیه در سوره

 

خداوند نور آسمانها و زمین است؛ مثل نور خداوند همانند چراغدانی است که در آن چراغی (پر فروغ) باشد، آن چراغ در حبابی قرار گیرد، حبابی شفاف و درخشنده همچون یک ستاره فروزان، این چراغ با روغنی افروخته می‌شود که از درخت پربرکت زیتونی گرفته شده که نه شرقی است و نه غربی؛ (روغنش آنچنان صاف و خالص است که) نزدیک است بدون تماس با آتش شعله‌ور شود؛ نوری است بر فراز نوری؛ و خدا هر کس را بخواهد به نور خود هدایت می‌کند، و خداوند به هر چیزی داناست.

 

---

طریقه ختم آیه 35 سوره نور برای دیدن امام زمان (در خواب یا .... الله اعلم)

مرحوم کشمیری می گوید :

آیه نور ( سوره نور آیه 35 )

را یک اربعین(40 روز)،

 

روزی 256 مرتبه

 

بین اذان صبح تا طلوع

آفتاب (بین الطلوعین)  بخوانید.

منبع :

doa786.com

---

 

آنچه که تذکر آن مهم و قابل توجه است این نکته است که ختم آیات قرآن به عدد معین یا هر ذکر دیگری شرایط خاصی را می طلبد. پس اگر کسی این آیه شریفه را بر طبق عدد معین ختم کند و نتیجه ای برایش حاصل نشود مانعی در شرایط و مقدمات آن پیش آمده است که باید آن مانع را برطرف کند تا ختم آیه یا ذکر اثربخش باشد یعنی آنچه بیان شده است تنها علت معدّ محسوب می گردند.

 

---

از جمله روایاتی که در فضیلت این آیه وارد شده است:

۱. از عبد الله عباس منقول است که: “هر کس آیۀ نوررا بسیار بخواند روشنایی چشم او محفوظ ماند”.

۲. “اگر کسی درد چشم دارد آیه نور را تا “نور علی نور” بر چشم بخواند و هر صبح سه بار بر این دستور عمل نماید درد چشم او زایل شود”.

۳. “خواندن آیه نور قبل از خواب با حضور قلب به عدد الله (۶۶ مرتبه) به خصوص در حال صفای روحانی، موجب دیدن خواب های شیرین می گردد”.

۴. “ختم آیۀ مبارکۀ نور به عدد نور (۲۵۶ مرتبه)، هرگاه روز اول ماه جمعه باشد، به مدت پانزده روز این ختم را انجام دهد و در روز شانزدهم به عدد نور کلمۀ طیبۀ “لااله الاالله” را بگوید و همه روزه به عدد مزبور ادامه دهد تا پایان ماه جهت کفایت امور مهم کبریت احمر است”.

۵. “ختم آیۀ نور تا “بکل شیء علیم” برای دیدن امام زمان (ع)، یک اربعین به عدد نور، بین اذان صبح تا طلوع آفتاب مؤثر است”.

۶. “برای معنویت و رزق ختم آیه نور به عدد “۲۵۶ مرتبه” بعد از نماز عشا مفید و مؤثر است”.

۷. “جهت امور مهم در خلوت بعد از هر نماز، هزار بار اسم جلاله “الله” و پنجاه بار آیۀ نور را بخواند و در حین روز نیز باید روزی ده هزار بار بگوید”.

۸. “ختم آیه مبارکه نور جهت کشف علوم الهیه و افاضات خاصه خداوند بدین گونه است که در اربعین اول چهارده مرتبه صلوات بفرستد به حضور قلب که گویا خدمت پیامبر و اهل بیتش (ع) نشسته است با کمال خضوع و خشوع، سر برهنه نموده در زیر آسمان چهارده مرتبه آیه مبارکه نور را تلاوت کند و بعد از آن چهل و یک مرتبه صلوات بفرستد”.

درباره فضیلت سوره نور احادیثی از ائمه اطهار (ع) رسیده است، از جمله:

پیامبر اسلام (ص) فرمود: “هر که سوره نوررا بخواند، خداوند ده حسنه به او می دهد، به اندازه اجر همۀ مؤمنان گذشته و آینده

امیرمؤمنان على(ع) فرمود: «… به زنانتان سوره‏ نوررا بیاموزید که در آن پندها است

از امام صادق (ع) نقل شده است که فرمود: کسی که این سوره را در شب و روز بخواند  در وقت مردن 70 هزار ملک تا کنار قبر ،او را تشییع و برایش دعا و استغفار می کنند تا وارد قبر شود.(الله اعلم)

 

برگرفته از دعا سایت

 

====

***مطالب دیگه از کتاب "گنج رایگان" استاد میرجهانی طباطبایی***

 

 

طریقه ختم آیه نور

بخط مرحوم حجه الاسلام آیه الله عصر خود شیخ محمد تقی مشتهر به آقا نجفی اصفهانی دیدم که از مرحوم خلد مقام شیخ بهائی معروف اعلی اللله مقامه نقل کرده و از روی خط آن بزرگوار استنساخ(نسخه برداری) فرموده بود.

ص: 18

عین عبارت آن اینست:

بسم الله الرحمن الرحیم طریقه ختم آیه نور که از اکابر(بزرگان) بما رسیده در چهار اربعین(هر اربعین، 40 روز است)

در اربعین اوّل در وقت خواب ابتدا (__؟__ فکر کنم غسل ) نماید

و چهل و یک مرتبه (41مرتبه)صلوات بفرستد با حضور قلب ،بنحوی که گویا در حضور ائمه طاهرین علیهم السلام نشسته و با نهایت خضوع، سر را برهنه کرده

چهل و یک مرتبه (41مرتبه)آیه مبارکه را بخواند

و چهل و یک مرتبه (41مرتبه)دیگر صلوات بفرستد

باید با وضو و قمر(ماه در آسمان) زائد النورباشد ( اگر در اول شروع ماه زاید النور باشد بهتر و اکمل است. که در اصطلاح آن ها به شب نیمه شعبان گفته می شود. به معنای شبی است که نور ماه کامل می گردد که در نیمه هر ماه چنین اتفاق می افتد. حدیثی هم از پیامبر(ص) نقل می کنند که در شب نیمه ماه شعبان که ماه (زائد النور ) پر نور است، این ویژگی را دارد که دعا و درخواست ها پذیرفته می شود . رزق زیاد می گردد .گناهان و خطاها بخشوده می شود ) و روز اول که میخواهد شروع به ختم کند غسل کند چون(اگر) بدین قاعده(دستور دقیق) ،قاری(خواننده دعا) متوجه قرائت شود، در عالم رؤیا سیرها خواهد کرد و پروازها خواهد نمود و بسیار صداهای وحشتناک خواهد شنید و در آن ایّام روشن دل خواهد بود و در آبهای بسیار مانند رودخانه ها و دریاهای عظیم غوطه ور خواهد شد

و در اربعین اول اشتغال بختم(به ختم)،

اگر قاری قابل نباشد و تزکیه نفس (ترگ گناه و غیبت و ...)نکرده باشد ===>  توفیق عمل نخواهد یافت....

و اگر قابل باشد ===> ( باز او را امتحان خواهند کرد ) و علوم حقه ای باو تعلیم خواهند کرد از قبیل کیمیا و سیمیا و از عواقب امور مطلع خواهد شد باید آن شخص به آنها دل نبندد و بگوید مقصود من رسیدن به خدمت مولا و آقای خودم حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه می باشد تا آنگاه او را داخل بباغی کنند و تشرف حضور مبارک ائمه علیهم السلام را پیدا خواهد نمود و به مطالبی که دارد خواهد نائل شد البته(( باید آن اسرار را بکسی نگوید))

 

و اگر خواهد اورا ترقی دهند(او را باز هم علم بیشتری بیاموزند) :

 در اربعین دوم چهل و هفت(47) مرتبه بخواند و بطریقی که مذکور شد صلوات بفرستد

و در اربعین سوّم بعدد حروف مکتوب آیه بخواند

و در اربعین چهارم بعدد جملی(ابجد کبیر) لفظ نور بخواند که آن دویست و پنجاه و شش است(256) و او زاد مختص باین آیه تلاوت نمودن کهیعص حمعسق بین العشائین(بین نماز مغرب و عشاء)

(چنانکه از امیر المومنین ( علیه السلام ) روایت است خوابیدن بین الطلوعین و بین العشائین ( بین نماز مغرب و عشاء ) موجب پریشانی و فقر می شود .)

بعدد جمل که عدد هر دو چهارصد و هفتاد و سه(473) است و از جمله اسرار است و خود نیز تجربه کرده ام و بعضی این دو اسم را مابین طلوع فجر و آفتاب میخوانند بعد از تنویر(نورانی کردن) قلب مداومت نماید بتلاوت آیه نور و توسل حوید در هر نوری از انوار پنجگانه مطهره بیکی از خمسه کسائیه صلوات الله علیهم علی الترتیب من الاسرار من ستر ستر و من لم یستر لم ینل و هرگاه این قابلیت با او نباشد و ختم را بردارد البته بقدر لیاقت ترقی در احوال او بدهد مجرّب مجرّب انتهی ما سطر بقائه

طریقه دیگر

منقوله از مرحوم مبرور زبده العارفین آقا محمد بیدآبادی در تصفیه قلب و سلوک الی الله سالک

ص: 19

قبل از شروع در اربعین(چهله) مدتی در ایام بیکاری بر ذکر الله خاطری(فکری) و ناظری(دیدنی) مداومت نماید و نوافل یومیّه را با خشوع بجا آورد تا میل کافی بهم رسد بعد از آن شروع در اربعین نماید و از حیوانی احتراز کند (اضافه خودم:شکم خود را گورستان حیوانات نکنید.مولا ع)و در میان نافله شب و شفیع سیصد و شصت(360) مرتبه یا حَیُّ یا قَیُّوم را متصل تکرار نماید تا نفس قطع نشده چون نفس قطع شود نفس کشیده بگوید "بِرَحمَتِکَ استَغیثُ اللهُمَّ اَحیِ قَلبی" و چون نفس را تازه کرد باز شروع به تکرار کند به نهج سابق(روش قبل) تا تمام شود بعد از آن با تمام باقی نوافل پردازد و اربعین را بدین نهج تمام کند بعد از اتمام، شروع به آیه نور نماید در بامداد و در هر نوری از انوار پنجگانه سرّا بتوسل به یکی از اصحاب کسا شود در نور اوّل بنور اوّل و در ثانی بثانی و هکذا این عمل باعث حیات قلب شود که عبارت است از علم بمطالب کلیّه و مکرّر بتجربه رسیده

طریقه دیگر

از جناب شیخ بهاء منقول است که مداومت بر آیه 35 سوره نور نزدیک طلوع آفتاب(بعد نماز صبح و قبل طلوع آفتاب=بین الطلوعین) یکصد و بیست و چهار(124) مرتبه باعث اطلاع بر علوم و تنویر(نورانی شدن) قلب می شود به این طریق که از اوّل آیه الله نور السّموات تا آخر آیه جهت کشف علوم غامضه و افاضات و جهت رؤیای صادقه خصوص تشرف حضور مبارک ائمه معصومین لاسیّما(بخصوص) حضرت صاحب الامر عجل الله فرجه و صلوات الله علیهم اجمعین

و هر قسم(نوع) سئوالاتی که داشته باشند طلب نمایند

و کسب معالم دینی و استجابت دعا

والعاقل یکفیه الاشاره(عاقل را یک اشاره،کافیست)(الله اعلم)

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۹/۰۳
مدیرکل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی