«یا اللهُ یا رَبِّ یا حَیُّ یا قَیّوم یا ذَالجَلالِ وَ الاکرام اَسئَلُکَ بِاسمِکَ اَلعَظیم اَلاَعظَم اَن تَرزُقَنی رِزقاً حَلالاً طَیِّباً بِرَحمَتِکَ الواسِعَه یا اَرحَمَ الرّاحِمِین.»
تغییر اسپرایت در حین اجرای بازی در یونیتی 5_change sprite runtime unity5 به زبان سیشارپ csharp :: گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

گیم اور _ بازیسازی با unity + مطالب متفرقه

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

آموزش های علمی با اجازه ی خدا تقدیم به هرکس خدا بخواد

به نام خدا
--
گروه قدیم ما promakers.ir یا پرومیکرز بود که بالای هزار اموزش توش ساخته بودم به اسم sajjad3011 ولی حیف ادمین سایتش عوض کرد
حالا سوالی بود کاری بود این شمارمه

قدیمیا دلم براتون تنگ شده... فقط معرفی کنید توی پیامک یا تماس یاد بیارید.
اگه جواب ندادم شاید موقعیت نداشته باشم.
بگید توی پیام از بچه های پرومیکرز هستید.

---
سوالی بود بذارید
نظر خصوصی نذارید
پاسخش سخته
دوست داشتید شماره بذارید تو واتساپ یا ایتا یا .... گروه بزنیم.
09358077198

بایگانی
پیوندها
منبع:gameover.blog.ir

یک 2d object->sprite ایجاد و اسکریپت سیشارپ با نام changeSprite  (حتما باید همنام با کلاس داخل اسکریپت باشه) بسازید و بدید بهش:
//changeSprite runTime
//lang:csharp
//author:sajjad3011
//attach this script to your 2dobject sprite
using UnityEngine;
using System.Collections;

public class changeSprite : MonoBehaviour {
	public Sprite spr1;//set it in the inspector
	public Sprite spr2;//set it in the inspector
	SpriteRenderer sprRndr1;
	// Use this for initialization

	void Start(){
		sprRndr1=this.gameObject.GetComponent<SpriteRenderer> ();//access to component SpriteRenderer
	}
	// Update is called once per frame
	void Update () {
		if (Input.GetKey (KeyCode.Keypad1)||Input.GetKey (KeyCode.Alpha1)) {
			sprRndr1.sprite = spr1;
		}
		else
		if (Input.GetKey (KeyCode.Keypad2)||Input.GetKey (KeyCode.Alpha2)) {
			sprRndr1.sprite = spr2;
		}
	}
}
یادتون نره دو تا عکس بندازید روی پارامترهای spr1 و spr2 در ورودی اسکریپت(در inspector)
سپس اجرا کنید. با کلید 1 و 2 اسپرایت ها تعویض میشه.

روش دوم بدون متغیر public و با استفاده از مسیر فایل png :

نکته ی بسیار مهم :

ابتدا حتما باید پوشه ای به مسیر Assets/Resources ایجاد  کنید.


سپس پوشه ای که حاوی اسپرایت ها هست بریزید توش. مثل spritesFolder به مسیر Assets/Resources/spritesFolder

حال داخل پوشه ی Assets/Resources/spritesFolder یک فایل به اسم mySprite.png داریم که می خوایم با کد اونو در لحظه ی اجرا لود کنیم.

به زبان سیشارپ اینطوری می شه :

GetComponent<SpriteRenderer>().sprite = 
    Resources.Load<Sprite>("spritesFolder/mySprite");

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی